Senaste dagarna!

God kväll!

Tänkte blogga tidigare ikväll men jag har lagat mat och bakat så det blev inte förrän nu. Men bättre sent är aldrig som dom säger. :-)

Har haft fullt upp några dagar.
Tidigare i veckan tog vi båten och åkte och badade, eller jag badade ju inte eftersom jag är badkruka. Gubben, barnen och svärmor badade. Fast om det räknas att gå i vattnet, med vattnet upp till knäna, då badade jag också. ;-)
Det var otroligt skönt i vattnet, 22 grader.

I torsdags åkte jag till min vän Linda och hennes son, från Irland, som är hemma hos sin mamma nu i Sverige. Vi åt gott, fikade och surrade hela eftermiddagen och kvällen. Hennes syster hade bakat gott och lagat mat.

Igår åkte vi till grannbyn där också en annan vän var hemma. Hon har en son som är lika gammal som min minsta och så fick hon en liten för ett tag sedan så vi ville gratulera. Köpte ett silverhalsband med ett hjärta som det stod sötnos på, tyckte det var passande för hon var så himla liten och söt. Var ju tvungen att hålla henne en stund med. Tänk att det är fyra år sedan M var så liten, tiden går fort.
Där blev det fika och en massa surr och så fick ju barnen leka en stund.

Träffade även Linda igår igen, vi åt god thaibuffé. Det var super gott men herregud så mätt vi blev. Efteråt fick vi för oss att det skulle vara gott med lite fika också och jag kan säga att efter det mådde man inget vidare. ;-)

Idag har det regnat hela dagen så vi har hållit oss inne i stugan och myst.
Lagade klyftpotatis och morötter i ugn, fläskfilé i marinad och stekpåse och så gjorde jag en dressing/sås till det av gräddfil och örter. Gud så gott det blev.
Har bakat marängbotten med rice krispies. Blev klar alldeles nyss och nu ska den stå i ugnen över natten.
Tänker göra en kräm som jag ska ha på botten och sedan grädde och jordgubbar på. Måste ju ha något att bjuda på när man blir ett år äldre.

Sov gott!







 

 

 



Ingen reklam tack!

Namn:


E-post (publiceras ej):


URL/bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Komma ihåg dig?
RSS 2.0 mail