Världens godaste lasagne!

Måste bara få delge er ett recept på Fläskfilélasagne med pizzatäcke som jag lagade i måndags.
Visste inte vad jag skulle göra med fläskfilén så då kom jag på att lasagne med fläskfilé kanske inte vore så dumt. Sedan kom jag på att med ett pizzatäcke kanske det inte skulle smaka sämre.


Annelie´s Fläskfilélasagne med pizzatäcke
:

*1 fläskfilé
*Lasagneplattor
*4-5 tomater
*2 brk créme fraiche
*Grädde (ca 4 dl) eller efter behag
*Riven ost
*salt
*peppar
*vitlökspulver
*paprikakrydda
*Pizzakrydda

Skär fläskfilén i skivor, krydda på och stek några minuter.
Blanda créme fraiche och grädde, salta och peppra lite efter smak.
Smörj en ugnsform och häll i lite av "såsen" i botten, lägg på ett lager med lasagneplattor, häll på lite av "såsen" och sedan filéskivorna och skivade tomater.
Lägg sedan ett lager plattor igen, sen såsen och riven ost. Strö på pizzakrydda.
Grädda i 200 grader tills plattorna mjuknat.

Den godaste lasagne jag ätit någonsin.


Postat av: Gubben

De var tokgott de där..

Postat av: Lovisa

Oj oj oj så gott å annorlunda det där lät .. Hoppas det e okey att jag lägger upp receptet på min blogg å länkar hit !!!

URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/     Skriven den: 2010-04-25| 10:36:52

Ingen reklam tack!

Namn:


E-post (publiceras ej):


URL/bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Komma ihåg dig?
RSS 2.0 mail