Godaste marängkakorna!

Nu har jag ett recept till er som ni bara måste prova om ni gillar maränger.

Dubbla maränger:    175 grader  (20-25 st)

*4 äggvitor
*5 dl florsocker
*200 gr sötmandel

Fyllning:

*100 gr smör
*1 dl florsocker
*1 äggula
*2 tsk vaniljsocker

Skålla mandel och mal den.
Vispa vitorna till hårt skum.
Blanda ner mandeln och florsockret.
klicka ut med en sked 3-4 cm i diameter.
Grädda 10-12 minuter.
Blanda smörkrämen.
Lägg ihop kakorna med smörkräm emellan.

OBS: Smeten blir supergod!


På plåt


Färdiggräddade



Färdiga, supergoda kakor

Postat av: jenny

Jag älskar maränger så det här ska jag prova att göra så fort jag får tid

URL: http://sayajennyy.blogg.se/     Skriven den: 2009-12-16| 22:10:50
Postat av: MissyElliot

Åh, här älskar vi allt med maränger så det receptet måste jag prova...

;-)

URL: http://missyelliot.blogg.se/     Skriven den: 2009-12-19| 09:23:25

Ingen reklam tack!

Namn:


E-post (publiceras ej):


URL/bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Komma ihåg dig?
RSS 2.0 mail