Helgmys i stugan!

 
Sitter i stugan i värmen och myser.
Ute blåser det ganska mycket och även om solen lyser lite så ser man att det börjar molna på sig.... regnet är kanske inte långt borta.
Men det finns inget bättre och mysigare än att få sitta här med familjen och bara vara.

Igår kväll var jag riktigt härligt trött efter en arbetsvecka och somnade ovaggad när jag la mig, kanske den 25 gradiga värmen från vedpannan gjorde sitt?! ;-)
 
Jobbar nu på en förskola (skola) och eftersom jag är utbildad barnskötare så känns det toppen och jag trivs verkligen att jobba med barn.
Passar mig utmärkt och jag trivs som fisken i vattnet. :-)
Har underbara arbetskompisar och det är klart att det gör sitt.
 
Väntar på att få komma in på neurologen också, när nu det blir?!
Vet inte riktigt egentligen vad jag ska dit och göra eftersom dom fortfarande inte vet vad felet är och det kommer dom kanske aldrig heller kunna ta reda på men jag tog ju tag i saken och kontaktade en kiropraktor som hjälpte mig mer än vad sjukvården någonsin gjort.
Jag tror ju själv att det sitter i ryggen och springa kan jag inte på samma sätt som förut, benen känns som blyklumpar och benen "drar" mot marken då jag försöker.
 
Ändå är jag bättre nu, inte ont på samma sätt och jag kan röra på mig nu utan att bli sängliggande och visserligen är bortdomnaden kvar och det att jag inte kan springa men jag kan idag hantera det på ett annat sätt.
Därför känns det skönt att få börja jobba nu och att jobba som barnskötare går bra, inte samma påfrestning som i vissa andra yrken och det är därför jag känner att detta är ett bra val.
Kan ju inte lyfta tungt och man får undvika att göra rörelser man får ont av helt enkelt.
 
Ikväll blir det tacos till middag och jag längtar verkligen efter denna underbara mat.
Ska även baka tårta ikväll eftersom det är kalas för lillkillen imorgon.
Hela kalaset går i super mario tema, även tårtan. :-)
 
Dukade klart allt igår kväll inför kalaset och i frysen ligger kakorna till föräldrarna så allt är som förberett.
Nu kan vi ändå ha en myshelg i stugan och hinna med ett kalas på söndag.
Säger som sickan i Jönssonligan, "planerat och klart in i minsta detalj". ;-)
 
 
Nu säger jag trevlig helg till er alla!
 
 
 
 
 
 
 

Ingen reklam tack!

Namn:


E-post (publiceras ej):


URL/bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Komma ihåg dig?
RSS 2.0 mail